اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

 

ممکن است گاهی با خود فکر کنید که چقدر خوب بود اگر شما هم می توانستید تعداد خیلی زیادی مشتری داشته باشید و کسب و کار شما روز به روز گسترده تر شود. باید بگویم این اصلا کار غیر ممکنی نیست و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید فقط به شرط اینکه بتوانید با مشتری هایتان به نقاط مشترکی دست پیدا کنید. علاوه بر این شما می توانید با روش ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی به رویای خود دست پیدا کنید. شما می توانید با تهیه یک لیست از مشتری های خود و یا علاقه مندان حوزه خود ایجاد کنید و هر از گاهی مطلبی درباره علاقه آنها بفرستید. مطمئن باشید این روش ایمیل مارکتینگ روش بسیار خوبی برای گسترش کسب و کار شماست اما ممکن است شما در این مسیر به مشکلاتی بخورید که زحمت های شما را هدر دهد. با ما همراه باشید تا این موارد را به شما گوشزد کنیم.

 

 

اشتباهات رایج در ایمیل مارکتینگ

 

  1. استفاده از وردپرس برای تنظیم لیست ایمیل

    همانطور که می دانید برای ارسال خبرنامه افزونه های خیلی زیادی وجود دارد و اصلا لازم نیست که شما در سیستم های ایمیل مارکتینگ عضو شوید اما پیشنهاد می کنیم که از این گزینه استفاده نکنید و اصلا ایده خوبی نیست زیرا یکی از دلایل آن این است که سرویس دهنده هاستینگ شما این عمل را استفاده ی نامناسب از فضا و خدمات ارائه شده تلقی می کند و این روش دارای محدودیت هایی از قبیل اینکه شما نمی توانید تمامی ایمیل های خود را صورت یکجا ارسال کنید. همچنین افراد زیادی که می خواهند استراتژی یک ایمیل مارکتینگ را با افزونه های وردپرس انجام دهند، در آخر باز هم مجبور به استفاده از همین سرویس های ایمیل مارکتینگ می شوند. همین تغییر مشکلاتی را مانند بروز مشکل در روند ارتباط با بعضی از مخاطبین را ایجاد می کند. اگر قصد استفاده از استراتژی ایمیل مارکتینگ را دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما از همان ابتدا در یکی از سرویس دهنده های معتبر استفاده کنید.

  1. ارسال ایمیل بیش از حد

ارسال ایمیل به تعداد زیاد همانقدر بد و مخرب است که ارسال نکردن ایمیل به تعداد کافی. وقتی کاربری در سایتی عضو می شود، نسبت به ایمیل هایی که قرار است دریافت کند دقت می کند و آگاه است. ممکن است در بعضی اوقات و در بعضی سایت ها امکان انتخاب بازه ی زمانی ارسال ایمیل به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه در اختیار کاربر، قرار داده شود. اگر دوست ندارید از این امکان استفاده کنید، باید دقت کنید که نقطه تعادل تعداد ارسال ایمیل را هم پیدا کنید که هم اثر بخش باشد و هم مخاطب اذیت نشود.

  1. در نظر نگرفتن تفاوت بین ابزار اشتراک خبرنامه با لیست ایمیل

اگرچه افزونه های زیادی به شما قابلیت ایجاد ابزار خبرنامه را به شما می دهند و شما می توانید از طریق آن جدیدترین مطالب خود را برای کاربران ارسال کنید اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اصلا نباید این مسأله را با داشتن لیست ایمیل یکی بدانید زیرا:

  • شما نمی توانید با این ابزار خبرنامه های خصوصی برای کاربران خود ارسال کنید.
  • مالکیت لیست ایمیل خود را به هیچ عنوان ندارید.
  • مدیریت تماس ها و بقیه بررسی ها در دسترس شما نیست.
  • شما نمی توانید با این ابزار به جذب مشترکین ایمیلی بیشتر اقدام کنید.
  1. چرا همین حالا اقدام به لیست ایمیل خود نمی کنید؟

آمار نشان می دهد که حدود ۷۵% کسانی که از طریق جستجو و موتورهای جستجو به سایت شما می آیند، بعد از رسیدن به پاسخ سوال خود دیگر به سایت شما برنمی گردند. از آنجایی که استفاده از ایمیل مارکتینگ مهم و بسیار مقرون به صرفه است، بهتر است که همین حالا شروع کنید. شما با این سیستم و ساخت یک لیست از ایمیل کاربرانتان می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، دوباره آنها را به سایت خود برگردانید و از همه مهمتر فروش خود را بیشتر از قبل کنید.

  1. خرید لیست ایمیل

بدترین کاری که بتوانید در دوره کسب و کار خود بکنید و با این کار قطعا ایمیل مارکتینگ خود را نابود خواهید کرد، خرید لیست ایمیل است. مطمئنا این لیست ها واقعی نبوده و حتی اگر در بین آنها ایمیل هایی باشد که واقعی باشند، قطعا صاحب آنها شما را نمی شناسند و شما با این کار نه تنها فروش خود و بازدید سایت را بالا نمی برید بلکه نام تجاری خود را هم در معرض خطر قرار می دهید و ممکن است به عنوان اسپمر شناخته شوید. علاوه بر این ممکن است توسط سرویس های ارسال ایمیل محروم شده و یا حتی جریمه شوید.

  1. عدم استفاده از نرم افزارهایLead Generation

در بازاریابی اصطلاحی به معنی شروع علاقه مندی با پرس و جوی مشتری در ارتباط با محصولات یا خدمات وجود دارد که به آن Lead Generation می گویند. خیلی از کاربران و وبمستران از سرعت پایین رشد لیست ایمیل خود ناراضی هستند و شکایت دارند و خیلی نگران اینکه کاربران در سایت آنها عضو نمی شوند نگرانند. از همین رو، برای بهبود این اوضاع و شرایط شما می توانید از نرم افزارهای Lead Generation استفاده کنید. نرم افزار هایی که مانند Lead Generation هستند، باعث می شود که بازدید کننده ها را به مشترکین لیست ایمیلی خود تبدیل کنید.

  1. استفاده کردن از تنها یک فرم عضویت

ممکن است شما هم دیده باشید که در خیلی از وبسایت ها، یک فرم عضویت قرار داده اند و این فرم به حال خود رها شده است. اگر اینگونه باشد و سایت شما هم سایت معروفی نباشد ممکن است کاربر اصلاً متوجه فرم عضویت نشود.

شاید بهتر باشد تا از فرم هایی با امکانات و قابلیت مختلف در محل های مهم سایت خود استفاده کنید تا از این راه Lead Generation  کار خود را ارتقا دهید. شما می توانید از قابلیت های مانند گزینه های بعد از مطالعه ی پست، پاپ آپ ها و.. استفاده کنید و یا امکاناتی که قابلیت مدیریت آنها در نرم افزار های Lead Generation وجود دارد. این گزینه می تواند کمک حال خوبی به شما باشد.

  1. عدم استفاده از RSS در ایمیل های ارسالی

فکر نکنید که جمع آوری ایمیل ها به تنهایی به شما کمک خواهد کرد و کسب و کار شما را رونق خواهد داد، خیر. شما باید سعی کنید تا با کاربران خود ارتباط برقرار کنید و بعد از استحکام رابطه، روز به روز این رابطه را بیشتر کنید. با اتصال فید RSS به لیست ایمیل می توانید با انتشار هر مطلب جدیدی در سایت خود، آن را به کاربر اطلاع دهید. این مسأله باعث می شود که آنها مطلب جدید شما را بررسی کنند و راجع به خدمات یا محصولات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. همچنین از این طریق می توانید برند سازی را بین کاربرانتان انجام دهید.

  1. استفاده ی بیش از حد از امکانات

درست است که فراهم کردن رفاه کاربران و استفاده از امکانات کار خوبی است اما باید دقت داشت که برقراری توازن هم در این میان خیلی مهم است تا یک وقت نتیجه عکس نگیرید. مثلا اگر فرم پاپ آپی برای خوش آمد گویی و فرم عضویت و از قبیل، همه در یک صفحه قرار بگیرند کاربر را خیلی اذیت کرده و حتی زده می کند. تجربه کاربری نامناسب، نه تنها کاربر را از سایت شما زده کرده و او را از ادامه دادن منصرف می کند، بلکه این قضیه ممکن است برای سئو و حتی فروش شما هم تاثیر بدی بگذارد.

  1. صرف نظر کردن از گوگل آنالیتیکز برای ارتقاء روند عضویت کاربران

این ابزار گوگل به شما کمک می کند تا بتوانید بر مبنای اطلاعات تصمیم بگیرید. خیلی از صاحبان و مدیران سایت ها از کارکرد این ابزار برای ساخت لیست ایمیل مطلع نیستند. بعد از نصب گوگل آنالیتکیز در وردپرس، شما می توانید گزارش و تجزیه و تحلیل آنها را به راحتی دریافت کنید.

آموزش وردپرس

دسته بندی و برچسب

دسته ها: آموزش وردپرس برچسب ها:

درباره تم باز

تم باز ها در زمینه برنامه نویسی php ، طراحی قالب و توسعه وردپرس کار میکنند ، با themebaz.ir امدیم که در دنیای برنامه نویسی و طراحی برای شما سنگ تمام بزاریم ، و اطلاعات خود را با شما به اشتراک بزاریم .

دیدگاه خود را بیان کنید